دایناسورها در چه آینده ای منقرض شدند؟

[ad_1]

فرارو- موضوع انقراض دایناسورها و علت آن سال هاست که ذهن دانشمندان و دیرینه شناسان را به خود مشغول کرده است، اما محققان در یکی از جدیدترین یافته های خود به این نتیجه رسیدند که سیارکی که به زمین برخورد کرده است باعث انقراض در بهار شده است. در اوایل تابستان

به گزارش فرارو، انقراض دایناسورها در حدود 66 میلیون سال پیش رخ داد و یکی از فرضیه های اصلی در مورد علت وقوع آن، نتیجه یک سیارک بزرگ در زمین و تشکیل انفجاری بزرگ بود که زندگی بسیاری از حیوانات را در آن زمان نابود کرد. . با این حال، دانشمندان هنوز در مورد این سیارک و کیفیت برخورد آن با زمین اطلاعی ندارند. در واقع، دانشمندان هنوز در حال مطالعه این فاجعه هستند و دائماً در حال کشف جنبه های جدید این پدیده ویرانگر هستند. اکنون محققان می گویند که اگر مسیر این سیارک کمی متفاوت بود، مطمئناً از زمین عبور می کرد و با بررسی این احتمال، محققان دریافتند که این سیارک در بهار یا اوایل تابستان به شبه جزیره یوکاتان مکزیک برخورد کرده است.

یافته های محققان بر اساس فسیل ماهی های کشف شده در منطقه تانیس در داکوتای شمالی در ایالات متحده است. اعتقاد بر این است که تمام موجودات آب شیرین در این منطقه تنها چند ساعت پس از برخورد سیارک به دلیل امواج بزرگ آب در اثر زلزله مرده اند. محققان فسیل‌های ماهی را در مناطقی که هنوز خطوط رشد در استخوان‌هایشان حفظ کرده‌اند، تجزیه و تحلیل کردند. این خطوط رشد مانند بارکدهایی هستند که به دیرینه شناسان اجازه می دهد تا از جزئیاتی مانند آنچه که ماهی ها در طول دوره خاصی از زندگی خود زیاد می خورند، بدانند.

دایناسورها در چه آینده ای منقرض شدند؟

بر اساس مقاله‌ای در Scientific Reports، رابرت دی پالما، دانشجوی دکترا در دانشگاه منچستر که این مطالعه را رهبری می‌کرد و همکارانش دریافتند که استخوان‌های ماهی در طول بهار و تابستان تیره می‌شوند، در حالی که لایه‌های روشن‌تر در پاییز و زمستان تشکیل می‌شوند. پاییز و زمستان آخرین خطوط رشدی هستند که در استخوان های فسیلی ماهی های تنیس مشاهده شده اند که بسیار نازک هستند که نشان دهنده برخورد سیارک ها در بهار یا اوایل تابستان است.

دی پالما به ZME Science گفت که آنها اکنون «شواهد قانع‌کننده‌ای» دارند که طرز فکر ما را در مورد انقراض کرتاسه-پالئوژن (K-Pg) تغییر می‌دهد، که به عنوان پنجمین انقراض جمعی نیز شناخته می‌شود. محققان می گویند این مطالعه همچنین می تواند ما را برای خطرات زیست محیطی و زیست محیطی آینده آماده کند، زیرا حیوانات خاصی در زمان های خاصی از سال آسیب پذیرتر هستند. برخورد یک سیارک در 66 میلیون سال پیش نیرویی شبیه به 10 میلیارد بمب اتمی مورد استفاده در هیروشیما را پرتاب کرد و هزاران تن گوگرد و دی اکسید کربن آزاد کرد که می تواند دمای هوای سطحی را تا 26 درجه سانتیگراد کاهش دهد. همین عوامل برای از بین بردن زندگی گیاه و هر آنچه در داخل آن است کافی است.

دایناسورها در چه آینده ای منقرض شدند؟

با این یافته‌ها، به نظر می‌رسد که فرضیه حمله سیارک‌ها به زمین و ارتباط آن‌ها با اعتراض دایناسورها همچنان در اولویت دانشمندان است، اما برخی دیرینه‌شناسان دیگر هنوز معتقد نیستند که این اتفاق واحد بتواند همه فرزندان را از بین ببرد. موجودات بزرگ زمین .. اگرچه اثرات برخورد سیارک بر یوکاتان مکزیکی وقوع آن را تایید می کند، اما هنوز شواهد کافی و قانع کننده ای برای بقیه جهان وجود ندارد. با این حال، چه در بهار یا اوایل تابستان این اتفاق بیفتد، هیچ شبهه ای وجود ندارد.

منبع: گجت ها

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما