آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کرد؟

[ad_1]

فرارو- حفظ حریم خصوصی و اطلاعات یکی از مواردی است که همیشه در ذهن کاربران گوشی های هوشمند وجود دارد، اما شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد که بدانند کارکنان سازمان های اطلاعاتی مشهور جهان از جمله سیا از چه سیستم عاملی برای گوشی های خود استفاده می کنند. . در اینجا به بررسی موضوع می پردازیم ادوارد اسنودن، یک مامور سابق سیا و NSA، زیرا او تنها کسی بود که می توانست اطلاعاتی را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

به گزارش فرارو، ادوارد اسنودن یکی از مشهورترین جاسوسان جهان است که در سال 2013 پس از همکاری با سیا و آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) و ارائه هزاران سند فوق سری و اطلاعات دولتی NSA از ایالات متحده گریخت. جهان آقا به عنوان یک افشاگر معروف آمریکایی، او هنوز نمی تواند به خانه برود زیرا اکنون به عنوان پناهنده در روسیه زندگی می کند که از سال 2020 برای او اقامت دائم فراهم کرده است. ما به جزئیات این مرد جذاب و افشاگری او نمی پردازیم، اما جالب ترین چیز برای ما در حال حاضر این است که چگونه این شخص از اطلاعات شخصی شما در تلفن محافظت می کند.

آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کرد؟

ادوارد اسنودن

پاسخ کوتاه به این سوال ادوارد اسنودن است. GrapheneOS، توصیه های سیستم عامل گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید. در سال گذشته، گزارش های زیادی در مورد امنیت و حریم خصوصی گوشی های هوشمند منتشر شد و برخی رسانه ها لیستی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان را با رتبه بندی حریم خصوصی منتشر کردند. حتی پس از معرفی گوشی جدید آیفون 13، بسیاری از کاربران اصرار دارند که اپل واقعاً به حریم خصوصی افراد احترام می گذارد، همانطور که کوپرتینو ادعا می کند.

با این حال، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به گوگل و اپل برای دسترسی به اطلاعات شخصی خود اعتماد ندارید، ممکن است بخواهید درباره GrapheneOS بدانید. GrapheneOS یک پروژه غیرانتفاعی منبع باز است که توسط یک سازمان کوچک به رهبری مهندس امنیت دانیل میکا توسعه یافته است و هدف آن این است که “یک سیستم عامل تلفن همراه متمرکز بر اندروید برای حفظ حریم خصوصی و امنیت سازگار با برنامه های Android باشد.” دانیل میکی گفت: «اگر می‌خواستم گوشی هوشمند خود را پیکربندی کنم، از GrapheneOS به عنوان سیستم عامل اصلی خود استفاده می‌کردم. “میکروفون را لحیم کردم و رادیو (سلولار، وای فای و بلوتوث) را در زمانی که نیاز نداشتم خاموش کردم و ترافیک را از طریق شبکه @torproject هدایت کردم.”

آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کرد؟

حتی جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر نیز به GrapheneOS علاقه نشان داده است. اوایل سال جاری، جک دورسی، مدیرعامل توییتر، توییتی مرموز با پیوندی به وب‌سایت GrapheneOS منتشر کرد که به نظر می‌رسید توصیه‌ای غیرمستقیم در مورد نحوه استفاده از سیستم عامل باشد.

اما استفاده از اندروید یا iOS چه اشکالی دارد؟

به قول ادوارد اسنودن: «سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید که تقریباً روی همه گوشی‌های هوشمند اجرا می‌شوند، بسیاری از ایرادات برنامه‌نویسی معروف به آسیب‌پذیری‌های امنیتی را پنهان می‌کنند.» این بدان معناست که برنامه‌های کاربردی رایج مانند iMessage یا مرورگرهای وب می‌توانند برای کاربران مضر باشند زیرا به راحتی هک می شود.”

چرا GrapheneOS ایمن تر است؟

GrapheneOS یک تجربه جدید رادیکال نیست که نیاز به یک فرآیند یادگیری داشته باشد، اما یک تجربه نسبتا آشنا برای اندروید است، مگر اینکه از نظر فنی ایمن تر باشد. اول از همه، GrapheneOS، اگرچه مبتنی بر اندروید است، اما هیچ برنامه یا سرویس Google در داخل خود ندارد، به این معنی که هیچ آب و هوایی از غول موتور جستجو دریافت نخواهید کرد، که معمولاً اطلاعات کمی در مورد شما جمع آوری می کند. در اینجا شایان ذکر است که به نظر می رسد گوگل در برنامه PRISM آژانس امنیت ملی شرکت می کند که به سازمان ها اجازه می دهد به اطلاعات افراد دسترسی داشته باشند. این بدان معنی است که Google در صورت درخواست، تمام اطلاعات مربوط به حریم خصوصی شما، از جمله ارتباطات اینترنتی شما را در اختیار NSA قرار می دهد.

آیا افشاگر سابق سیا از اندروید یا آیفون استفاده می کرد؟

علاوه بر این، GrapheneOS رمزگذاری دیسک پیشرفته تری دارد بدون اینکه خیلی فنی باشد، به این معنی که دسترسی به فایل های شما برای هر کسی، حتی هکرهای حرفه ای، بسیار دشوار خواهد بود. مواردی مانند نحوه عملکرد Wi-Fi، ردیابی تلفن همراه، و هر چیز دیگری که به شخص ثالث (مانند ISP شما) متکی است و می تواند شما را شناسایی کند، ممکن است در این سیستم باقی بمانند، یا حداقل به شما توصیه کنند که چگونه می توانید از آن استفاده کنید. بدون خطر.

آیا باید GrapheneOS را نصب کنم؟

اساساً کاربران عادی مجبور نیستند GrapheneOS را نصب کنند، اما اگر کنجکاو هستید یا در مورد حفظ حریم خصوصی خود نگران هستید، می توانید به راهنمای نصب رسمی این سیستم بروید و آن را امتحان کنید.

منبع: phonearena

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما