آیا واقعا مگس ها غذای شما را تف می کنند؟ – زومیت

[ad_1]

تصور کنید به پیک نیک می روید و می خواهید یک لقمه سالاد بخورید. ناگهان مگسی را می بینید که در نزدیکی شما پرواز می کند. شما می خواهید به مردم ضربه بزنید. اما او می تواند از دست شما فرار کند. روی ساندویچ شما می نشیند و بعد نگاه می کند که استفراغ کند. ممکن است چند وجهی به نظر برسد. اما مگس ها می توانند غذای هضم شده شما را بگیرند یا غذای شما را تف کنند.

به طور کلی بیش از 110000 گونه مگس بدون دندان شناخته شده است. بنابراین نمی توانند غذاهای جامد را بجوند. دهانش مثل اسفنج است. هنگام نشستن روی غذا، آنها باید شیره گوارشی خود را آزاد کنند تا غذا به مایعی تبدیل شود که قابل بلعیدن باشد.

برخی از مگس ها به رژیم غذایی مایع متکی هستند. برخی از مارمولک‌ها نیز سعی می‌کنند مایع چیزی را که خورده‌اند کاهش دهند تا غذای بیشتری در معده‌شان قرار گیرد و غذا را به شکل حباب‌های استفراغ بالا بیاورند تا کمی خشک بماند. وقتی مقداری از آب تبخیر می شود، می توانند این غذاهای غلیظ تر را بخورند.

مقالات مرتبط:

انسانها برای به دست آوردن تغذیه نیازی به این لذت ندارند. اما آنها در بزاق خود شیره های گوارشی تولید می کنند که حاوی آنزیمی به نام آمیلاز است و برخی از اولین ساندویچ ها هنگام جویدن هضم می شوند. آمیلاز نشاسته ای که برای شما طعمی ندارد به قندهای کوچکی مانند گلوکز قابل هضم تجزیه می شود. بنابراین، هر چه بیشتر نان را بجوید، شیرین تر می شود.

آیا می دانستید مگس ها بدون استفاده از دهان می توانند غذا را بچشند؟ به محض نشستن روی غذا، از گیرنده های روی پاهای خود استفاده می کنند تا تشخیص دهند که آیا روی غذا هستند یا خیر. ممکن است متوجه شده باشید که مگسی پاهایش را می مالید. مثل مشتریان گرسنه که برای غذا آماده می شوند. به این کار تمیز کردن گفته می شود، جایی که مارمولک خودش را تمیز می کند و حتی ممکن است حسگرهای موهای ریز پاهایش را تمیز کند تا ایده بهتری از غذایی که روی آن نشسته است به دست آورد.

آیا غذای موجود در مگس ها باید دور ریخت؟

وقتی مگس روی ساندویچ شما می نشیند، احتمالاً این تنها چیزی نیست که مگس در طول روز روی آن می نشیند. لالر اغلب روی مواد کثیفی مانند زباله یا مواد غذایی پر از میکروب می نشیند. میکروب ها در پرواز عمل می کنند و اگر مگس به مدت طولانی در غذا بماند، میکروب به غذا منتقل می شود.

این خطرناک تر از بزاق است. زیرا برخی از میکروب ها می توانند باعث بیماری هایی مانند وبا و حصبه شوند. با این حال، اگر مگس بیش از چند ثانیه دوام نیاورد، احتمال انتقال میکروب ها کم است و غذای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

همیشه باید روی حشرات را بپوشانید تا روی غذا ننشینند. اگر خانه شما پر از مگس است، می توانید از تله های ساده برای خلاص شدن از شر آنها استفاده کنید. گیاهان گوشتخوار همچنین می توانند مگس ها را بخورند و به کنترل جمعیت کمک کنند.

از لارو مگس برای از بین بردن عفونت ها / حشره ها استفاده کنید

این دارو از ماگت های استریل (لارو مگس) برای تمیز کردن پای بیمار استفاده می کند.

آیا مگس ها هم سود می برند؟

تف کردن روی غذا و گسترش بیماری مشمئز کننده به نظر می رسد. اما پرواز بد نیست. این گروه مهمی از گرده افشان ها است و بسیاری از گیاهان برای تولید مثل نیاز به کمک دارند. علاوه بر این، مگس ها منبع غذایی خوبی برای قورباغه ها، مارمولک ها، عنکبوت ها و پرندگان هستند. بنابراین، آنها بخش مهمی از اکوسیستم هستند.

برخی از مارمولک ها مصارف پزشکی نیز دارند. به عنوان مثال، پزشکان از لاشه مارمولک لاشه (یک مارمولک جوان و نابالغ) برای برداشتن بافت آسیب دیده در زخم استفاده می کنند. این حشره‌ها آب‌های ضد ویروسی و ضد میکروبی آزاد می‌کنند و این روش به دانشمندان کمک می‌کند تا درمان‌های جدیدی برای عفونت‌ها ایجاد کنند.

مهمتر از آن، مگس های میوه ای که می توانید در حال پرواز در اطراف موزهای رسیده در آشپزخانه خود ببینید، در تحقیقات بیولوژیکی بسیار ارزشمند بوده اند. دانشمندان بیوپزشکی مگس‌های میوه را در سراسر جهان مطالعه می‌کنند تا علل و درمان بیماری‌ها و اختلالات ژنتیکی را بیابند.

محققان دپارتمان زیست شناسی در دانشگاه بین المللی فلوریدا نیز در آزمایشگاه در حال بررسی نحوه دیدن جهان توسط حشرات و نحوه استفاده از بینایی خود برای پرواز هستند. این دانش می تواند به مهندسان کمک کند تا ربات های بهتری بسازند.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما