دوز تقویت کننده آسترازنکا در برابر سویه های امیکرون موثر است

[ad_1]

دوز سوم واکسن Astraznka به طور قابل توجهی باعث افزایش سطح آنتی بادی علیه سویه های omicron شد.

به گزارش یورونیوز، تحقیقات آزمایشگاهی در دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که دوز سوم واکسن Astraznka بر روی سویه های omicron موثر است. این مطالعه که پنجشنبه (23 دسامبر) منتشر شد، نشان داد که آنتی‌بادی‌های omicron پس از تزریق سومین دوز Astraznka به میزان قابل توجهی در افراد افزایش یافته است.

این شرکت داروسازی بریتانیایی-سوئدی در بیانیه ای جداگانه با استناد به تحقیقات انجام شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن (سنت لوئیس، ایالات متحده) اعلام کرد که آنتی بادی های ساخته شده در بدن برای جلوگیری از کووید 19 هنوز موثر هستند.

نتایج یک مطالعه بر روی 41 نفر روی واکسن Astrazenka به نام “Vaxzevria” نشان داد که پس از دوز سوم، میزان خنثی‌سازی omicron مشابه آن چیزی است که پس از تزریق دلتا سویه دلتا مشاهده شد. در عین حال، سطح آنتی بادی در بدن دریافت کننده دوز تقویت کننده بالاتر از آنتی بادی های سالم کووید 19 بود.

داده های ذکر شده در مرحله بعد نیاز به رضایت کارشناسان پزشکی و داروسازان دارد که پس از انتشار در یک مجله معتبر پزشکی اظهار نظر خواهند کرد. رقبای آمریکایی Astrazenka، Pfizer و Moderna قبلاً اثربخشی دوز تقویتی را در برابر سویه جدید کووید 19 تأیید کرده بودند.

این مطالعه تحت نظارت دانشگاه آکسفورد انجام شد و مستقل از گروهی بود که با Astrazenka در تولید واکسن همکاری داشت. اگرچه استفاده از واکسن آسترازنکا در دوزهای اول و دوم برای مردم بریتانیا رایج است، اما موم زوریا هنوز به عنوان دوز تقویت کننده در این کشور استفاده نمی شود. کشورهای غربی در واکسن‌های جمعیتی خود بیشتر به واکسن‌های مبتنی بر ARNm مانند Pfizer تکیه کرده‌اند، بنابراین واکسن‌های مبتنی بر پروتئین مانند Astraznka به طور گسترده‌تری از طریق برنامه بین‌المللی Kovacs برای فقیرترین کشورهای جهان در دسترس هستند.

آسترازنکا یکی از واکسن هایی است که در ایران استفاده می شود و از معدود واکسن هایی است که ایرانی ها می توانند به ویژه با گواهی واکسیناسیون به کشورهای اروپایی تزریق کنند. در ابتدای تابستان موجی از ایرانیان برای تزریق آسترازنکا به کشورهای همسایه به سرکردگی ارمنستان رفتند.

تلاش‌ها برای جلوگیری از سویه‌های جدید کووید هنوز در حال انجام است، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد تعداد افرادی که با Omicron در بیمارستان بستری شده‌اند در مقایسه با سویه‌های قبلی کووید 19 کمتر است.

اما گسترش سریع و شیوع بالای امیکرون ها منجر به کمپین های واکسیناسیون در بسیاری از کشورها، به ویژه دوزهای سوم و تقویت کننده شده است. تعداد مبتلایان در انگلیس دیروز به رکورد رسید و از 100 هزار نفر گذشت و امروز پنجشنبه به حدود 120 هزار نفر رسیده است.

در همین حال، در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نو، بسیاری از کشورهای جهان سیاست هایی را برای تشویق تزریق به افزایش دوز و ادامه حفظ فاصله اجتماعی و ماسک گذاری وضع کرده اند و برخی از کشورها تصمیم به اعمال ممنوعیت های دیگری گرفته اند. و برخی از اماکن عمومی خود را بسته اند.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما