روند کاهش بیماری عروق کرونر قلب در ایران

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی ستاد ملی کرونا ضمن تاکید بر کنترل مرزهای کشور و پایش ویروس جدید کرونا که به اروپا سرایت کرده است، از کاهش کووید ۱۹ در کشور نیز خبر داد.

دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: در این نشست وضعیت ایران و جهان به ویژه وضعیت ویروس انگلیسی که در اروپا شیوع پیدا کرده و شروع شده، بررسی می شود. موجی از وحشت در اروپا». بررسی می کنیم.

وی افزود: این ویروس یک ویروس تنفسی است و به هر کشوری قابل سرایت است و حتی اخباری مبنی بر مشاهده این ویروس در ترکیه به ما رسیده است. بنابراین باید در کنترل مرزهای هوایی، دریایی و زمینی دقت بیشتری داشته باشیم. اما در هر صورت، چه یک جهش ویروسی خارجی یا یک جهش داخلی، باید پروتکل را رعایت کنیم، در جلسات شرکت نکنیم، ماسک نزنیم و در انظار عمومی نباشیم. زیرا حضور در مهمانی ها و مجالس می تواند عامل اصلی انتقال بیماری باشد. علیرغم اینکه فرصت های مختلفی را پشت سر گذاشته ایم و با آن مواجه بوده ایم، اما مردم و مسئولان به شدت به این نکات توجه داشته اند.

86% رعایت پروتکل ضد کرونا

روند کاهش بیماری در کشور است

وی افزود: ضریب انطباق با پروتکل در کشور هم اکنون بالای 86 درصد است و این بدان معناست که ما به این سبک زندگی که تنها راه مقابله با بیماری عروق کرونر قلب است عادت کرده ایم. خوشبختانه، نرخ بیماری من در سراسر کشور کاهش یافته است، با تقریباً یک چهارم موارد بستری در بیمارستان و مرگ و میر کمتر از یک سوم کمتر از پنج هفته پیش، و این آمار بسیار خوبی است که نتیجه مشاهدات عمومی است.

سومین قله کرونا در مازندران و چهار شهر سرخ در استان است

رییسی با بیان اینکه سومین پیک بیماری هم اکنون در استان مازندران آغاز شده است، گفت: از این رو بسیاری از شهرهای استان درگیر هستند. 4 شهر قرمز رنگ در کشور داریم که استان مازندران، سوادکوه شمالی، ساری، آمل و رامسر همچنان قرمز هستند و نیاز به درمان بیشتری دارند.

401 شهر زرد و 43 شهر نارنجی

18 شهر نارنجی در استان مازندران

وی ادامه داد: خوشبختانه 401 شهر زرد و 43 شهر نارنجی داریم که از این تعداد حدود 15 تا 18 شهر نارنجی در استان مازندران وجود دارد. شهر لاهیجان در استان گیلان نیز نیاز به مراقبت بیشتری دارد و تمام شهرستان های استان مازندران خواهان مراقبت بیشتری هستند و امیدواریم با همکاری جامعه بتوانیم این موج را مهار کنیم.

عادی سازی کمترین خطر را دارد

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: با توجه به تغییر وضعیت از نارنجی به زرد باید این نکته را در نظر گرفت که کم توجهی، تغییر و عادی سازی خطرناک است و می تواند شرایط را تغییر دهد. این ویروس بسیار مسری است و اگر کنترل نشود، ممکن است در موج بعدی گرفتار شویم.

وی بیان کرد: باید علاوه بر تشکر از جامعه، مسئولان و کادر درمانی از کسبه و اصنافی که با وجود فشارهای اقتصادی ما را همراهی کرده اند، تشکر ویژه داشته باشیم. بنابراین همه ما باید مطمئن شویم که شهر زرد رنگ عوض نمی کند و ممنوعیت کار بر نمی گردد. اگر به اندازه کافی رعایت نشود، ممکن است موج بعدی بیماری را در فوریه یا مارس نبینیم.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با قدرت انجام شد، اظهار داشت: همکاری خوبی بین سازمان های مردم نهاد، بسیج، هلال احمر و … انجام شد و کارهای بزرگی انجام شد و این حرکت کمپین گسترده سازمان یافته ملی برای مقابله با این بیماری می تواند در حفظ و بهبود وضعیت موجود موثر باشد و اخبار تکمیلی نتایج این طرح در هفته های آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما