واکنش به تاریخچه مشکلات الزهرا صافی در تنیس

[ad_1]

فرارو- الزهرا صافی تنیسور 17 ساله استان البرز با قهرمانی در اولین دوره مسابقات آزاد استرالیا و اولین مسابقه گرند اسلم خود در فصل تنیس 2022 تاریخ ساز شد و به عنوان اولین ایرانی در مسابقات گرند شرکت کرد. اسلم و همچنین اولین زن ایرانی که در بین 100 تنیسور برتر جوان جهان قرار گرفت.

به گزارش فرارو، صافی در تور جهانی تنیس جوانان شیکمنت قهرمان شده و راه را برای گرند اسلم استرالیا هموار کرده است. همچنین قهرمان این دوره از مسابقات باعث شد تا الزهرا صافی برای رسیدن به رده بندی 74 تنیسور جوان جهان دچار مشکل شود.

حالا پیروزی او در دور اول مقابل نایار استرالیایی نامش را دوباره در تاریخ تنیس ایران ثبت کرد. او اکنون اولین تنیسور ایرانی است که در جدول اصلی گروه جوانان یک گرند اسلم به پیروزی دست یافته است.

مشکل الزهرا صافی در نیمه دوم باید به مصاف سوفیا کاستولاس از بلژیک می رفت که در رده هشتم جوانان قرار گرفت.

بررسی ها نشان می دهد که این تنیسور 17 ساله در یک سال گذشته در 7 دوره مسابقات جهانی شرکت کرده و 6 عنوان قهرمانی را کسب کرده است. او در حال حاضر در رنکینگ تنیسورهای زن جوان در رتبه ۷۴ جهان قرار دارد.

واکنش به تاریخچه مشکلات الزهرا صافی در تنیس

تأملی در تاریخ الزهرا صافی

حضور الزهرا صافی در جمع 100 تنیسور جوان برتر جهان و سابقه حضور او در مسابقات گرند اسلم استرالیا بازتاب گسترده ای در داخل و خارج از کشور داشته است. سایت فدراسیون بین المللی تنیس در مهمترین رویداد گزارش مفصلی از پیروزی و تاریخ سازی با دو ورزشکار از کنیا و نامیبیا ارائه کرده است.

فرارو افزود: وقتی به دستاوردهای این دختر 17 ساله از منظر ورزش بانوان در ایران نگاه می کنیم، به نظر می رسد پیروزی صفی، قهرمان کنونی گرند اسلم نوجوانان در ملبورن، لحظه مهمی برای دستیابی به آن باشد. به گزارش سایت فدراسیون بین المللی تنیس، گزارش شده است. او در اوایل دی ماه در رده 87 جوانان جهان قرار گرفت و اولین بازیکن ایرانی شد که در بین 100 بازیکن برتر جهان قرار گرفت.

علاوه بر این، انجمن جهانی تنیس زنان نیز در صفحات اجتماعی خود به تاریخچه صافی واکنش نشان داده است. انجمن با انتشار تصویری از مسئله الزهرا صافی نوشت: آشنایی با مسئله الزهرا صافی. اولین بازیکن ایرانی که در بین 100 نفر برتر رده بندی جوانان جهان قرار گرفت و در مسابقات تنیس استرالیا شرکت کرد.

البته سابقه این تنیسور 17 ساله استان البرز تا حد زیادی در ایران بازتاب دارد. در همین راستا بسیاری از رسانه های داخلی، کاربران شبکه های اجتماعی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان به دستاوردهای چشمگیر الزهرا صافی در رشته تنیس پرداخته اند.

اما به طور کلی واکنش به تمجید از تنیس باز است. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز معتقدند تاریخ سازی موضوع الزهرا صافی ممکن است راهگشای بانوان تنیس باز کشور در مسابقات بین المللی نباشد. زیرا دستاوردهای صفی حاصل تلاش فردی او در تنیس و حمایت مالی خانواده اش برای حضور در این رشته است.

این کاربر گفت که حمایت و رفع موانع ورزش بانوان می تواند باعث درخشش ورزشکاران دختر در رشته های مختلف شود.

واکنش به تاریخچه مشکلات الزهرا صافی در تنیس

مشکل الزهرا صافی دختر مورخ تنیس ایران کیست؟

مشکات الزهرا صافی در سال 1384 در شهر کرج در استان البرز به دنیا آمد. او ورزش تنیس را از سنین پایین آغاز کرد و طبق اعلام فدراسیون بین المللی تنیس اولین عنوان ملی خود را در ده سالگی به دست آورد. پس از آن مشکل الزهرا صافی توانست در ده سالگی عنوان مهمی را در مسابقات تنیس قهرمانی آسیا کسب کند.

اما مهمترین اتفاق در زندگی حرفه ای او زمانی بود که الزهرا صافی مشکل دار توانست قهرمان مسابقات جهانی تنیس 2019 شود.

البته سال 2021 برای این تنیسور 17 ساله استان البرز سالی باورنکردنی و بسیار مهم است. به گونه ای که با شرکت در 7 مسابقه انفرادی موفق به کسب 6 عنوان قهرمانی جهان شد.

او در حال حاضر تنیس را زیر نظر مربیان کروات تونی آندرویچ و واردان لوبیچیچ به صورت حرفه ای دنبال می کند. تونی آندرویچ در حال حاضر او را در مسابقات گرند اسلم استرالیا همراهی می کند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما