پاسخ به همه پرسی؛ در صورت اجبار مصافحه با نامحرم چه قانوني دارد؟

[ad_1]

یکی از موضوعاتی که بسیار مطرح می شود، مسئله ارتباط با نامحرم و مسئله مصافحه با زنان یا مردان غیر محرم است.

به گزارش مهر، یکی از مهمترین وظایف در اسلام که بسیار مهم است، مطالعه احکام دین است. هر کس اسلام را به عنوان دین خود انتخاب کند، باید برنامه او را در تمام عرصه های زندگی کاملاً بپذیرد و رفتار و کردار خود را بر اساس احکام دین تنظیم کند. را در زندگی خود پیاده کند. پاسخ سوالات فقهی که قبلا در اینجا منتشر شده است را می توانید مشاهده کنید.

حضرت آیت الله خامنه ای

سوال: آیا دست دادن یا تماس فیزیکی با کتاب مورمون ممنوع است؟

پاسخ: مصافحه و تماس جسمانی مرد با زنی که محرم نیست هر چند کتابدار باشد حرام است و مصافحه با مرد مسلمان حرام نیست هر چند از اهل بیت باشد. کتاب.

سوال: من فقط می دانم که دوست من دوجنسه است. به حاکم بگو از نظر شرعی و عرفی با این مرد رابطه دوستانه داشته باشد.

پاسخ: اگر ثابت شود که او واقعاً دوجنسه است، اصول ارتباط و معاشرت با او اشکالی ندارد، اما باید از حرام شرعی در رابطه مرد با زن و زن با مرد اجتناب کند. مانند: دست زدن و دیدن حرام.

سوال: لطفا در مورد رابطه زن و مرد مسلمان در جامعه توضیح دهید.

پاسخ: هر زن و مردی موظف است در روابط خود موازین شرعی را رعایت کند و با جنس مخالف ملاقات و ایستادگی کند و از اعمال و رفتاری که آمیخته به ربا یا موجب تحریک و فساد است خودداری کند.

سوال: در برخی از کشورهای اسلامی، رابطه جنسی مرد با زن امری عادی است و جلوگیری از این امر توهین به طرف مقابل تلقی می شود. از شما درخواست می شود که احکام شرعی را در این زمینه بیان کنید.

پاسخ: دست زدن مرد با زن اجنبی و دست زدن به بدن زن با مرد خارجی شرعاً حرام است و امتناع از آن با بیان اینکه این برخورد جزء دستورات اسلام است، اهانت به مرد محسوب نمی شود. طرف مقابل و مسلمانان موظف به انجام واجبات دینی خود هستند، مواظب امور خود باشید و از کارهای واجب و حرام به بهانه ترک نکنید.

حضرت آیت الله سیستانی

سؤال: در کشورهای اروپایی دست دادن به منزله سلام و احوالپرسی است، گاهی ترک آن موجب محرومیت و اخراج از کارخانه ها و مدارس و غیره می شود، آیا مرد یا زن مسلمان در چنین موارد استثنایی می تواند با نامحرم مصافحه کند؟

پاسخ: در صورت امکان، باید دستکش و مانند آن بپوشند و اگر نمی توانند، اگر توقف باعث آسیب باورنکردنی شود، می توانند دست بدهند.

سوال: آیا واقعاً دست دادن مسلمان با زن کافر حرام است؟

پاسخ: ممنوع است.

سوال: اگر طردش باعث ناراحتی یا بر هم زدن روابط خانوادگی یا مخالفت پدر و مادر با نامحرم شود، دست بدهید؟

پاسخ: دست دادن با نامحرم جایز نیست و دستکش و مانع اشکالی ندارد.

سوال: آیا دست دادن با زن غیرمسلمان خارجی بدون قصد شادی اشکال دارد یا نه در حالی که شادی نیست؟

پاسخ: سلام كردن به نامحرم بدون دستكش و مانند آن جايز نيست، مگر اينكه موجب ضرر شديد يا عسر و حرج صعب العلاج شود كه در اين صورت تا زمان نياز جايز است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

سوال: قانون دست دادن با دختر بچه چیست؟

پاسخ: اگر بیش از شش سال داشته باشد اشکال دارد ولی دیدن او حرام نیست.

سوال: آیا دست دادن با نامحرمی که دستکش دارد، شرعی است؟

پاسخ: توقف بهتر؛ مگر در صورت نیاز.

سوال: مصافحه با نامحرم در لباس چه اشکالی دارد؟

پاسخ: پوشیدن لباس بدون قصد ربا اشکالی ندارد.

سوال: در منطقه ما گاهی اقوام پسر پدربزرگشان را در آغوش می گیرند و می بوسند یا برادر خاخام در محرم خود را برادر می داند یا سلام مخصوصاً بوسه بر سر. دست ها در هنگام بازگشت از سفر و روز عید بسیار رایج است و چیزی که ذکر شده دریافت نمی کنند، اما گاهی اوقات گیج می شوند، وظیفه ما چیست؟ اگر موجب سقط جنین شود چه حکمی دارد؟

پاسخ: انجام این کار حرام و خلاف شرع و ناشی از عدم شناخت برخی افراد است. این وظیفه شماست که کشف کنید که چیست و آن را انجام دهید.

سوال: در دانشگاه‌های فرانسه هنگام ملاقات با استادان مرد باید دست بدهیم یا دانشجویان پسر، اگر ادب برای دانشجویان مسلمان وجود ندارد، اگر با غیرمسلمانان دست بدهیم چه می‌شود؟

پاسخ: واجبات دینی شما متزلزل نیست و باید نسبت به این فرهنگ اسلامی هشدار داد تا بحث ادب نباشد.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما