تبادل در کاما؛ بورس کی بالا میره؟

[ad_1]

فرارو- با افزایش قیمت دلار، بسیاری از سهامداران انتظار رشد بورس را دارند، اما به دلیل مشکلات مختلف در بورس، این امکان وجود ندارد، اکنون ابهامات عمده ای در بورس وجود دارد، اجازه بازار را ندهید. برای گذراندن یک دوره پایدار

تبادل در کاما؛  بورس کی بالا میره؟چرا بورس دیگر جلو نمی رود؟
حمید میر معینی کارشناس بازار سهام گفتگو با فرارو وی با توجه به اینکه بازار سرمایه در حال حاضر ناخوشایند است، گفت: به دلیل عوامل بنیادی و اقتصادی از جمله ادامه تحریم ها، ابهام وضعیت برجام و بالا رفتن آن، نحوه تامین کسری بودجه دولت و فروش اوراق بهادار در بازار. سرمایه برای تامین مالی مخارج دولت، فروش بالای اوراق قرضه و افزایش بیش از 20 درصدی نرخ بهره بین بانکی، بازار سهام به کاهش ادامه داد. از سوی دیگر، علاوه بر این روند نزولی، حجم معاملات بورس به کمترین میزان خود در 6 ماه گذشته رسیده است.

وی با بیان اینکه بازار سهام در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، گفت: در این شرایط از حمایت مسئولان دولتی برخوردار نیستیم. ما رعایت نمی کنیم، بنابراین فقط وعده و وعید در مورد تنظیم بازار سهام و عدم اقدام عملی است.

میرمعینی افزود: اعلام قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو و لغو آن تاثیرات بسیار منفی بر بازار داشت، از سوی دیگر نماد خودرو به دلیل ابهام در قیمت خودرو نزدیک به یک ماه است که بسته شده است. در نهایت قیمت تکلیفی روی صنایع مختلف از جمله خودرو باقی می ماند و یا این وضعیت ادامه پیدا می کند.

این کارشناس بورس افزود: همچنین در مورد اختلال گاز صنعتی در حین تولید، مورد دیگری است که ریسک معاملات در بورس را افزایش می دهد، زیرا بسیاری از سهامداران با فرض ثبات در تولید بورس و فرابورس، شرکت ها بخر.” اما وقتی گاز قطع شد به محض کمبود گاز در کشور، دیواری کمتر از تولید و بورس پیدا نکرد، چون صنعت جایگاه اول را داشت. تصمیم گرفت گاز یا برق را قطع کند. این تصمیم پیامدهای بسیار زیادی برای معاملات و وضعیت کلی بازار سهام دارد.

وی با تاکید بر اینکه نقدینگی هوشمند در حال حاضر در بازار تماشاگر است، ادامه می دهد: تا زمانی که بازار جذاب شود و به اصطلاح معاملات زنده شود، بسیاری از افرادی که اکنون معاملات را تماشا می کنند به این کار ادامه می دهند. برای تزریق نقدینگی به بورس باید روندهای بازار را دنبال کرد.

وی گفت: این یک واقعیت است که قیمت ها در بورس بسیار ارزشمند است، زیرا بسیاری از بورس ها و نمادهای فرابورس از سقف قیمتی در سال گذشته فاصله گرفته اند، اما تا زمانی که ریسک در بازار وجود داشته باشد و نقدینگی در بازار وجود داشته باشد. روند را به همین ترتیب ادامه دهید و نباید انتظار زیادی برای شکل گیری روند نزولی داشت.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما